Míst, kde by mohl most být znovu postaven, bylo více. Nakonec bylo vybráno místo na Lužnicí mezi obcemi Stádlec a Dobřejice. Důvodem byl především dopravní význam, protože v těchto místech most chyběl (proti proudu je nejbližší silniční most v Táboře Švehlův most cca 15 říčních km a po proudu cca 4 říčních km v Dobronicích). Také fakt, že stěhování mostu nebylo tak vzdálené. Nyní je Stádlecký most křižovatkou řady turistických cest a tras.
Samotný most je od roku 1959 označen jako národní technická památka, jeho historie sahá až do roku 1848, kdy byl postaven na Podolsku.
Most postavil Vojtěch Lanna podle projektu Ing. Gassnera a Schnircha. Nosnou konstrukci mostu tvoří 4 řetězy, které jsou uspořádané do dvou dvojic, ty jsou uložené na dvou kamenných pylonech - branách vysokých 13 metrů. Jezdí se přes dřevěné dubové fošny, pod kterými je ještě pojízdná lávka pro opravy. Vozidla mohou projíždět pouze do hmotnosti 1,5 tuny, také je zde omezení šířky vozidel, samozřejmě může projet pouze jedno vozidlo.

Autor: Ben Skála – Vlastní dílo, CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.p ... d=12769746

Autor: Michal Ritter – Vlastní dílo, CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.p ... d=21515003