Z Antýglu kolem Vydry přes Zhůří a zpět- vstup zdarma

Tipy kam na výlet v Klatovech a na Klatovsku.

Výletník, cestovatel, turista - moderátor/ka: iris

Uživatelský avatar
iris
Moderátor/ka
O výletech: 685
Registrován: čtv 05. říj 2017 10:52:38

Procházka Z Antýglu kolem Vydry přes Zhůří a zpět- vstup zdarma

Příspěvek od iris » úte 31. črc 2018 10:42:13

Při tomto výletu zažijeme pestrost terénu a svého okolí. Určitě se nikdo nebude nudit.
Cestu začneme na Antýglu, kde je parkoviště a vyrazíme podél řeky Vydry. V příjemném stínu po pohodlné cestě se můžeme kochat krásnými pohledy na řeku deroucí se mezi ohromnými balvany, vytvářející tůňky a přeje.
Mineme Klostermannův most, postavený teprve v roce 2012 a dojdeme k Turnerově chatě. Hned za chatou se dáme doprava po žluté turistické značce. Nyní se pohodlná, široká cesta mění na lesní cestu, která bude v délce asi 2,5 km stále stoupat až na Zhůří.
Ale stoupání se vyplatí. Před námi se objeví nádherné louky, v létě plné krásných, barevných květů. A otevře se obzor za námi, můžeme vidět rozhlednu Poledník a vysoké vrcholy Roklanu.
Cesta dále pokračuje doprava po zelené značce na Horskou Kvildu. Vypadá to, že budeme muset celou dobu po silnici, ale ve skutečnosti po silnici půjdeme jenom kousek. Vedle silnice vede lesem pěkná cestička, která potom silnici úplně opouští. Rostou zde borůvky, brusinky a spousta hub.
Na Horské Kvildě přejdeme sinici a po modré značce půjdeme po pohodlné cestě podél Hamerského potoka pořád z kopce zpět na Antýgl.

Výlet je dlouhý cca 13 km, záleží jak hodně budete chodit v lese po borůvkách a houbách :)).
Cesta není vhodná pro kočárky a kola.

Do těchto míst situoval Karel Klostermann děj svého románu ,, V ráji šumavském", vypravujícím o období po velké vichřici v roce 1870.

Přílohy
44.jpg (124.51 KiB) Zobrazeno 793 x
55.JPG (291.18 KiB) Zobrazeno 793 x

Degustační set Medoviny z Vysočiny

Zpět na „Tipy na výlety Klatovy a Klatovsko (Horažďovice, Nýrsko, Sušice, Železná Ruda, ...)“